Kā izvēlēties galda spēles – 11 spēļu apskats

Galda spēles - kārtis un kauliņi uz galdaMūsdienās galda spēles kļūst par arvien populārāku laika pavadīšanas veidu. Tas varbūt gan vienkāršs veids, kā pavadīt laiku ar draugiem un labāk iepazīt jaunus cilvēkus, gan arī laba tradīcija ģimenes saliedēšanai, kam varam atvēlēt laiku nedēļas nogalēs. Līdz ar spēļu popularitātes augšanu ir parādījušās arvien vairāk jaunas galda spēles, kuru apjoms var šķist mulsinošs jauniem spēlētājiem. Reizē ar piedāvājumu apjomu ir kāpis arī sarežģītības līmenis, kas piedāvā spēlētājiem arī piekopt dzīvē noderīgas prasmes, jo spēļu iznākums vairs nebalstās tikai kauliņa mešanā – kā Cirkā vai Riču Raču. Tieši tāpēc mēs esam apkopojuši mūsu favorītus no pašreiz pieejamajām spēlēm, kuras ir pietiekami dažādas, lai kāda no tām iepatiktos visu veidu spēlētāju kompānijām.no

Rakstā aplūkoto galda spēļu saraksts:

Klikšķini uz spēles nosaukuma vai turpini lasīt spēļu apskatu pēc kārtas.

1. RESISTANCE
2. EIGHT-MINUTE EMPIRE
3. CITADELS
4. DOMINION
5. CARDS AGAINST HUMANITY
6. MONOPOLY
7. SETTLERS OF CATAN
8. OM NOM NOM
9. SPYFALL
10. DIXIT
11. CODENAMES

1. Galda spēle RESISTANCE

Spēlētāju skaits: 5-10 Brīvības cīnītāji (vai arī nodevēji)

Spēlētāju vecums: 8 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Loģika, iejušanās lomās, komandas spēle un (nedaudz) melošana

Spēles ilgums: Apmēram 20 minūtes vienai partijai. Iesakām atvēlēt laiku vairākām partijām!

Grūtības pakāpe: Viegla, balstīta uz sociālajām prasmēm un spēlētāja lomu.

Līdzīgi kā kāršu spēlēs “Mafija” vai “Vilkači”, Resistance balstās uz pareizu spēlētāju lomu atminēšanu. Galda spēles darbība notiek tāltālā nākotnes distopijā, kur varonīgā zilā komanda cīnās ar nodevīgo sarkano komandu. Spēlētāji veido atsevišķas komandas, kuras tiek sūtītas kādā no piecām kritiski svarīgajām pretošanās kustības misijām. Zilās komandas mērķis ir nodrošināt misijas veiksmīgu izpildi, kamēr sarkanās komandas spiegi centīsies šīs misijas sabotēt, manipulējot ar pārējo spēlētāju aizdomām par to, kuri no viņu draugiem šoreiz spēlē kā spiegi.

Neskatoties uz to, ka Resistance ir vienkārša spēle, tā spēj sniegt lieliskus triumfa un sagrāves mirkļus. Tā ļauj mācīties un praktizēt noderīgas prasmes, it īpaši tajos mirkļos, kad jums ir jāpārliecina pārējie kolēģi par savu godīgumu vai citu spēlētāju nodevību. Resistance paļaujas uz lielāku spēlētāju skaitu, turklāt spēle prasa aktīvu iesaistīšanos un balsošanu no visiem grupas locekļiem. Līdz ar to šī spēle ir labs variants jaunām kompānijām, lai veiksmīgi iepazītos ar jauniem draugiem un kopīgi izglābtu (vai sadragātu) demokrātiju.

Iesakām priekš: Topošajiem un esošajiem politiķiem, daiļrunīgiem oratoriem un lielākām grupām, kuru dalībnieki var būt bez lielas galda spēļu pieredzes. Viduslaiku fantāzijas cienītājiem iesakām galda spēles alternatīvo variantu – Avalon, kas balstās uz intrigām karaļa Artura galmā.

2. Galda spēle EIGHT-MINUTE EMPIRE

Galda spēle Eight minute-empire

Avots: Flickr

Spēlētāju skaits: 2-5 ģenerāļi

Spēlētāju vecums: 8 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Stratēģiska plānošana, riska menedžments, ierobežotu resursu kontrole

Spēles ilgums: 15 minūtes (pretēji nosaukumam)

Grūtības pakāpe: vidēja

Astoņu minūšu impērija ir viena no labākajām spēlēm, kas spēlētājiem ļauj izveidot impēriju divdesmit minūtēs. Spēles mehānika balstās interesantā, publiskam piedāvājumam līdzīgā sistēmā – visiem spēlētājiem ir redzamas un pieejamas sešas kārtis, kas pakāpeniski krītas cenā, līdz tās var iegūt bez samaksas. Šīs kārtis ļauj spēlētājiem iegūt papildus karaspēku, manevrēt savas armijas, uzbrukt, vai arī iegūt dabas resursus. Tā kā spēles uzvara balstās uz armiju izvietojumu un resursu daudzumu, spēlētājiem jāmāk sabalansēt viņu intrigas kartē ar vēlmi iekrāt resursus, ņemot vērā arī pārējo spēlētāju prioritātes.

Spēles noteikumus var apgūt ātri, bet, līdzīgi kā šahā vai dambretē, tās vienkāršība slēpj dziļas taktiskās iespējas. Galda spēles iepirkšanās sistēma ir eleganta, iekļaujot sevī nelielu varbūtības daudzumu un nodrošinot to, ka spēlētāji sāk no relatīvi vienādām pozīcijām, ļaujot uzvarēt pašam izveicīgākajam stratēģim.

Iesakām priekš: Mūsdienu Napoleoniem, Cēzariem, Budikām un Bolivariem. Tiem, kas meklē alternatīvas Riskam, kuras iekļautu 10 procentus no Riska garuma un 100% no Riska aizrautības. Gadījumā, ja jūsu impērija šķistu nepabeigta bez elfu klātbūtnes, spēlei ir arī fantāzijas versija – Eight-Minute Empire: Legends.

3. Galda spēle CITADELS

Spēlētāju skaits: 2-8 intriganti

Spēlētāju vecums: 10 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Stratēģiska plānošana, riska menedžments, iejušanās citu spēlētāju ādā

Spēles ilgums: 30-60 minūtes

Grūtības pakāpe: Vidēja

Iespējams, vairāk kā jebkura cita no šeit nosauktajām spēlēm, Citadeles veicina domāšanu par to, par ko varētu domāt pārējie spēlētāji. Šīs spēles mērķis ir uzbūvēt viskrāšņāko un bagātīgāko pilsētu un, lai to paveiktu, spēlētāji katru kārtu var noalgot kādu no pilsētas spilgtajām personībām. Katra no šīm personību kārtīm veic savu funkciju un, atkarībā no spēlētāja mērķiem, var būt vai nu vienkārši parasta, vai arī izcila izvēle. Piemēram, Tirgotāja kārts ļauj saņemt lielākus ienākumus no biznesa celtnēm un Arhitekta kārts ļauj masveidā uzcelt vairākas ēkas, kamēr Zagļa vai Slepkavas kārts ļauj sagandēt citu spēlētāju plānus.

Šo spēli var apgūt ātri, un, labākajos mirkļos tā var atgādināt intrigu pilnu maskarādi, kurā labuma iegūšanu balansē vēlme izvairīties no skauģu ļaundarības. Citadeles piedāvā arī lielu riska dažādību, tāpēc jāņem vērā neliels brīdinājums – liela ir arī iespēja sagandēt citu konkurentu izredzes.

Iesakām priekš: Intrigantiem, politikas un seriālu cienītājiem, Game of Thrones faniem

4. Galda spēle DOMINION

Spēlētāju skaits: 2-4 aristokrāti

Spēlētāju vecums: 13 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Stratēģiska plānošana, ilgtermiņa domāšana, matemātika (pozitīvā līmenī)

Spēles ilgums: aptuveni 60 minūtes

Grūtības pakāpe: Vidēji grūta / Sarežģīta (Atkarībā no kāršu izvēles un sastāva)

Dominion ir viena no pēdējo gadu populārākajam spēlēm, kurai iznākuši nu jau deviņi papildinājumi. Spēlētāju mērķis ir uzbūvēt ekonomiski spēcīgāko karaļvalsti, veidojot un balansējot savu personīgo kāršu kolekciju. Stratēģi novērtēs plašās iespējas izveidot visefektīvākās kombinācijas no spēles piedāvātajām kārtīm, kas maksimizēs viņu iespējas nopirkt visvērtīgākās kārtis. Balansa dilemma slēpjas uzvaras kārtīs, kurām vērtība ir tikai spēles beigās, kamēr, pārāk agri tās sapērkoties, alkatīgie spēlētāji riskē attapties pie neefektīva kāršu krājuma, kuru paralizē pašu vājās izvēles.

Dominion var būt ļoti aizraujoša spēle tieši izdomas pilniem spēlētājiem, kuriem patīk veikt spēcīgas kombinācijas, kas var izmainīt spēles gaitu. Uzsvars tiek likts tieši uz savas kolekcijas pilnveidošanu, mazāku nozīmi ierādot citu spēlētāju sakaušanai. Lai gan sākotnēji spēle var šķist sarežģīta, cilvēki iemanās to spēlēt intuitīvi, ne mazā ziņā pateicoties lieliskajām ilustrācijām, kas ļauj vēsai matemātikai kļūt par izdomas pilnu karaļvalsti. Papildinājumu skaits nodrošina gandrīz bezgalīgu spēles atkārtošanas iespēju, ļaujot katrai partijai būt unikālai.

Iesakām priekš: Pieredzējušiem spēlētājiem, kas gatavi valdīt ar atbildību. Lielais papildinājumu skaits var šķist mulsinošs gan izvēles, gan naudas ziņā, tāpēc iesakām vai nu sākumkomplektu Intrigue vai arī apvienot pamatkāršu kolekciju Base Cards ar kādu no vēlākajiem papildinājumiem, piemēram, Seaside, Prosperity vai Dark Ages.

5. Galda spēle CARDS AGAINST HUMANITY

kāršu spēle kārtis pret cilvēci - cards against humanity

Avots: Flickr

Spēlētāju skaits: 4-16 briesmīgi, briesmīgi cilvēki

Spēlētāju vecums: 18 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Humors, iejušanās citu spēlētāju ādā, necieņa pret vispārpieņemtām humanitārām vērtībām

Spēles ilgums: No mirkļa līdz mūžībai

Grūtības pakāpe: No vieglas līdz sarežģītai (atkarībā no spēlētāja morāles)

Kārtis pret cilvēci sevi reklamē kā ballīšu spēli briesmīgiem cilvēkiem, kas ir, iespējams, viens no akurātākajiem mārketinga piemēriem. Savā ziņā šo spēli leģitimizē tas, ka iespējamās kārtis ir vienlīdz rupjas gan pret atsevišķām nacionalitātēm un minoritāšu grupām, gan arī pret slavenībām un vēsturiskām traģēdijām. No šīs vienlīdzības arī izriet tas, ka spēles melnais humors var saliedēt cilvēkus, ļaujot viņiem pasmieties par visdažādākajiem tabu.

Spēles mērķis ir apvienot kāršu cara izvēlēto melno kārti ar pēc iespējas smieklīgāku balto kārti, kas var novest pie brutāliem, ikdienišķiem vai arī absurdiem jokiem. Kārtis pret cilvēci var apvienot ar skaļāku spēļu vakaru, kas ļautu izlīst no čaulas kautrīgākiem dalībniekiem. Jāatzīmē, ka pagaidām spēlei nav oficiālas latviešu versijas, tāpēc spēlētājiem jārēķinās ar kopīgām svešvalodu zināšanām.

Iesakām priekš: Kompānijām, kas prot piedot un atzīt kļūdas. Cilvēkiem, kas apgalvo, ka nekad neapvainojas. Diktatoriem ar šaubīgu sejas apmatojumu.

6. Galda spēle MONOPOLY

Galda spēle monopols

Avots: Flickr

Spēlētāju skaits: 2-6 oligarhi

Spēlētāju vecums: 8 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Darījumu veikšana, resursu kontrolēšana un daudz, daudz pacietības

Spēles ilgums: 1-4 stundas, ar potenciāli sekojošiem tiesas darbiem, kas mērāmi gados

Grūtības pakāpe: Viegla (ja vēlaties konkurēt) vai ļoti grūta (ja vēlaties saglabāt attiecības)

Monopols ir viena no populārākajām un senākajām galda spēlēm, kas tika pirmo reizi publicēta 1930-tajos gados. Tiek lēsts, ka pasaulē ir pārdotas vairāk kā 200 miljonu spēles kopijas. Mazāk zināms ir izjukušo draudzību un ģimenes saišu skaits, kuru sabrukumu veicinājusi kāda slikta Monopola partija. Līdzīgi kā pēc ekonomikas pamatiem, spēlētāju mērķis ir iegūt monopolu – neatlaidīgi iegādāties uz galda esošos īpašumus un likt pārējiem spēlētājiem maksāt par to izmantošanu, līdz spēlē paliek tikai viens spēlētājs, kurš pārējos ir iedzinis bankrotā. Spēles stratēģija ir visai vienkārša: tā balstās uz saistītu (ieteicams, oranžu) firmu iegādi un metamā kauliņa nosacītu veiksmi.

Iespējams, viens no retajiem Monopola labumiem ir tā izglītojošā funkcija, kas kalpo kā uzskatāms piemērs tam, ka dzīvē godīgums un taisnība ne vienmēr tiek atlīdzināti. Lai gan Monopols ir vienkāršots tirgus simulators, kā galda spēle tā ir pietiekami atbilstoša, lai uzdotu jautājumu: vai jūs tiešām vēlaties ar saviem draugiem spēlēt spēli, kuras reālais variants ir reizēm tik brutāls, ka vairums tiesisku valstu to uzskata par nevēlamu, ar likumu aizliedzamu parādību?

Iesakām priekš: Cilvēkiem, kas vēlas izbaudīt eksistenciālu krīzi. Cilvēkiem, kuriem Kārtis pret cilvēci šķiet pārāk labsirdīgas. Bet, ja nopietni, iesakām no Monopola izvairīties.

7. Galda spēle SETTLERS OF CATAN

Spēlētāju skaits: 3-4 kolonisti (oriģinālā versija) vai 2-6 kolonisti (ar spēles papildinājumiem)

Spēlētāju vecums: 10 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Tirgošanās, diplomātija, stratēģiska plānošana un resursu menedžments

Spēles ilgums: 60 – 90 minūtes

Grūtības pakāpe: Vidēja

Katanas ieceļotāji jau vairākus gadus pelnīti ir starp pasaules populārākajām un cienītākajām galda spēlēm. Spēles mērķis ir veiksmīga jaunatklāta kontinenta kolonizēšana, kas sevī ietver ciematu būvēšanu, dabas resursu ekspluatāciju, tirgošanos un konkurenci ar citiem spēlētājiem. Šī spēle izceļas ar vairākiem veidiem, kā spēlētāji var nonākt pie uzvaras – ar daudzām attīstītām pilsētām, lielāko ceļu vai armiju daudzumu, ar iespaidīgu infrastruktūru vai (visticamāk) dažādu sasniegumu kombināciju.

Katanas ieceļotāju ekonomija balstās uz pieciem resursiem – koku, rūdu, mālu, labību un aitām. Spēlētāji šos resursus iegūst, apmetoties kādā no kartes reģioniem, kuri kultivē attiecīgos labumus. Tālāko resursu ieguvu nosaka (vidēji smaga) varbūtība metamā kauliņa veidā, kas ļauj iegūt resursus arī pretinieku kārtu laikā. Spēles intriga rodas no tā, kurus resursus mēs vēlamies iegūt un cik ļoti mums vajag tirdzniecības atbalstu no pārējiem spēlētājiem. Lai gan uzvara šajā spēlē balstās uz konkurenci, tā ir relatīvi miermīlīga, jo uzvarētāju visbiežāk nosaka veiksmīga pilsētu attīstīšana, liekot mazāku uzsvaru uz kaitēšanu citiem spēlētājiem.

Iesakām priekš: Spēlētājiem, kas vēlas jaunu, bieži spēlējamu klasiku. Spēlētāju grupām, kas pārdzīvoja Monopola briesmas. Zemkopjiem un lauku atmosfēras cienītājiem.

8. Galda spēle OM NOM NOM

Om nom nom galda spēle - foto ar ezi

Spēlētāju skaits: 2-6 Gardēži

Spēlētāju vecums: 6 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Stratēģija, riska menedžments, apetītes savaldīšana

Spēles ilgums: Līdz 20 minūtēm katrai ēdienreizei, atstājot vēlmi pēc deserta

Grūtības pakāpe: Viegla, bet pietiekami niansēta lai iepatiktos pieredzējušiem stratēģiem

Om Nom Nom ir pagaidām Latviskākā (un garšīgākā) spēle mūsu sarakstā. Spēles laukums tiek sadalīts trīs atšķirīgās ainavās ar trim dažādām barības ķēdēm – mušas/vardes/eži, burkāni/truši/vilki un siers/peles/kaķi. Pirms katras kārtas spēlētāji izmet metamos kauliņus, kas nosaka barības daudzumu katrā no laukumiem. Katrs spēlētājs saņem sešas dzīvnieku kārtis – trīs veģetāros gardēžus un trīs izmanīgos plēsējus. Pēc tam spēlētāju uzdevums ir lietpratīgi izspēlēt savas kārtis.

Plēsēju kārtis ļauj apēst tām atbilstošo medījumu un citu spēlētāju gardēžus, savukārt gardēžu kārtis parasti ļauj tikt pie proporcionāli vairāk punktiem. Tā kā katrs spēlētājs izspēlēs visas sešas no dzīvnieku kārtīm, šī nianse paver ceļu visdažādākajām stratēģijām. Šādi noteikumi ļauj katrai partijai būt patīkami riskantai – varbūt jūs vēlaties riskēt un izlaupīt visus siera pagrabus, bet, iespējams, gudrāk būtu stratēģiski nogaidīt un doties pakaļ vieglākam laupījumam.

Om Nom Nom šarms slēpjas elegancē, kas parādās gan spēles dizainā, gan noteikumos. Spēles pamati ir vienkārši apgūstami, tāpēc varam to ieteikt visdažādākajām gaumēm.

Iesakām priekš: Ģimenes spēļu vakariem, zvērīgi viltīgiem stratēģiem un sētas čempioniem tautas iecienītajā akmens-šķēres-papīrs cīņā.

9. Galda spēle SPYFALL


Spēlētāju skaits: 3-8 aktieri (iespējams, 5-6 spēlētāji ir visoptimālākais skaits)

Spēlētāju vecums: 12 vai vairāk gadi      

Spēlētāju prasmes: Atjautība, nopratināšana, izveicīga melošana

Spēles ilgums: Ap 15 minūtēm, katrai no vairākām partijām

Grūtības pakāpe: Viegla, taču spiega izjustā spriedze ir atkarīga no pārējo aģentu iemaņām

Spyfall darbība norisinās kādā no 30 lokācijām, kurās godīgo spēlētāju aprindās ir iefiltrējies viens spiegs. Šis spiegs nezina, kurā no visām iespējamajām vietām (naktsklubi, viesnīcas, lidmašīnas, policijas iecirkņi u.c.) viņš ir nokļuvis, tādēļ viņa mērķis ir atminēt savu atrašanās vietu. Pārējie spēlētāji zina norises vietu un viņu mērķis ir uzminēt, kurš spēlētājs šajā kārtā ir spiegs. Spēle noris caur jautājumu uzdošanu, kur spēlētāji nopratina sev aizdomīgos biedrus.

To dara caur jebkādu jautājumu uzdošanu, kas varētu atklāt spiega neziņu vai apstiprināt nopratināto spēlētāju kā savējo (Vai tu esi šeit labprātīgi? Kā tu esi apģērbies? Vai tu vestu šeit savu vecmāmiņu?). Pēc pāris smieklīgi neloģiskām atbildēm spēlētāji parasti atmasko spiegu, vai arī spiegs ir savācis pietiekami daudz informāciju, lai triumfāli atminētu izvēlēto lokāciju. Spyfall ir sociāla spēle, bez nopietnas sāncensības un ar viegli saprotamiem noteikumiem. Tieši tāpēc mēs to iesakām tieši jaunām kompānijām, lai viegli tajās iekļautu tikai nesen satiktos spēlētājus.  

Iesakām priekš: Izmanīgām aktrisēm, Izskatīgiem britu aģentiem un prasmīgiem oratoriem

10. Galda spēle DIXIT

dixit galda spēle - foto spēles laikā

Avots: Flickr

Spēlētāju skaits: 3-6 Sapņotāji (vēl pāris spēlētāju iekļaušana spēli arī neizmainīs)

Spēlētāju vecums: 8 vai vairāk gadi

Spēlētāju prasmes: Izdoma, sapratne, emocionālā inteliģence

Spēles ilgums: Vismaz 30 minūtes

Grūtības pakāpe: Viegla, balstoties uz noteikumu sarežģītību. Tālākā grūtība ir atkarīga no jūsu biedru iedvesmas.

Dixit noteikti ir starp radošākajām spēlēm mūsu sarakstā. Katram no spēlētājiem tiek izdalītas sešas kārtis, uz kurām ir tikai simboliska, gleznaina ilustrācija. Spēles gaitā spēlētāji pārmaiņus kļūst par teicējiem, kuru uzdevums ir izvēlēties vienu no savām kārtīm un aprakstīt to ar kādu frāzi vai teikumu. Pārējie spēlētāji šai kārtij pievienos kādu no savām kārtīm (kas, tematiski vai jebkādā citādā veidā, atbilst teicēja nosauktajai frāzei). Pēc tam pārējo spēlētāju uzdevums ir atminēt, kura no kārtīm patiešām bija teicēja īstā kārts.

Teicēja mērķis ir paradoksāls – ja uzliktā kārts ir pārāk tieši aprakstīta un viegli pamanāma, to, visticamāk, atminēs visi pārējie spēlētāji un teicējs neiegūs punktus. No otras puses, pārāk abstraktu teicēja kombināciju var neatminēt neviens, arī liekot teicējam izpalikt bez punktiem. Teicējs var iegūt vairāk punktus tieši sadarbojoties ar kādu konkrētu spēlētāju, un, izmantojot šo saikni, atrast savās zīmējumu kārtīs ko tādu, kas liekas skaidrs vien viņiem abiem.

Lai gan parasti spēles veicina iejušanos citu spēlētāju ādā lai viņus uzvarētu, Dixit ļauj mums aizdomāties par savu biedru domām ,lai iegūtu kopēju labumu un labāk viņus iepazītu. Spēli vēl šarmantāku padara arī lieliskās kāršu ilustrācijas, kas atgādina gan sirreālismu, gan sapņainu romantismu. Iespējams, tieši šo kāršu popularitātes dēļ, Dixit klāstā ietilpst arī daudzi papildinājumi, kas sastāv gandrīz tikai no jauniem (lieliskiem) zīmējumiem.

Iesakām priekš: Jauniem un veciem draugiem, topošajiem un esošajiem māksliniekiem un rakstniekiem. Katram, kas vēlas palutināt savu radošo pusi.

11. Galda spēle CODENAMES

Codename galda spēle

By JIP (Own work) [CC BY-SA 3.0 or GFDL], via Wikimedia Commons

Spēlētāju skaits: 2-8 Slepenie aģenti (Četri spēlētāji varētu būt optimālais skaits)

Spēlētāju vecums: 14 vai vairāk gadi (ko var kompensēt ar angļu valodu vai vispārēju vārdu krājumu)

Spēlētāju prasmes: Atjautība, valodas prasmes, precizitāte

Spēles ilgums: 15-20 minūtes

Grūtības pakāpe: Vidēja

Codenames spiegu estētika slēpj sevī spēli kas patiesībā ir līdzīga tautā godātajai Alias spēlei. Spēles laukumā ir izkaisīti 25 atslēgvārdi – astoņi un deviņi vārdi katrai no divām spēlētāju komandām, septiņi neitrāli vārdi un viens tumšais vārds, kura nosaukšana beigsies ar spēles zaudējumu. Spēlētāji darbojas divās komandās un katru no tām vada viens spiegu meistars. Abiem spiegu meistariem ir pieejama kodu karte, kurā viņi redz savas (un pretinieku) komandas vārdus, to izvietojumu spēles kartē.

Spiegu meistaru mērķis ir ar vienu vārdu vai skaņu apkopot pēc iespējas vairāk atslēgvārdus, lai viņu komanda varētu tos atšifrēt. Tā, piemēram, nosaucot vārdu „hokejs trīs”, spiegu meistars norāda savai komandai jāatrod trīs ar hokeju saistīti vārdi. Āķis slēpjas tajā, cik ļoti aģenti vēlas riskēt, nosaucot pēc iespējas azartiskākus un radošākus vārdus, lai viņu komanda ātrāk spētu atrast savējos atslēgvārdus. Šī meklēšana piešķir spēlei nelielu spriedzi, jo vienmēr pastāv iespēja atrast kādu no pretinieku komandas vārdiem, vai arī tumšo, zaudējošo vārdu.

Iesakām priekš: Hip-hopa māksliniekiem, nākamajiem dzejniekiem, spēlētājiem, kas no galvas jau atceras visas Alias kārtis un meklē jaunu spēli.

Kur iegādāties šīs galda spēles?

Ja vēlataties iegādāties kādu no šīm galda spēlēm, tad apkopojām vietas, kur vairums no tām ir visērtāk pieejamas:

  1. Amazon var izmantot, lai sameklētu specifiskākas spēles, gadījumā, ja vēlaties oficiālās vai netulkotās versijas.
  2. Jānis Roze šīs grāmatnīcas piedāvā salīdzinoši lielu spēļu krājumu, it īpaši lielākos iepirkšanās centros.
  3. Brain-Games lielākais spēļu veikals Latvijā, kas ļauj gan iepazīties ar spēlēm klātienē, gan arī pasūtīt tās internetā.

Dalies ar savu pieredzi komentāru sadaļā!